tirsdag den 30. oktober 2012

Forskning i blogs som privat ytringsmedie


På denne blog vil jeg forsøge at klarlægge, hvor kraftfuld en privat gratis blog er, som ytringsmedie på internettet.
Er det muligt at blande sig i meningsdannelsen online med en privat blog og hvilke forudsætninger kræves, for at opnå mest mulig succes.

Denne blog er oprettet som en del af forskningen og vil i sammenspil med andre "online services" der alle er gratis tilgængelige for privatpersoner, forsøge at blande sig i meningsdannelsen indenfor udvalgte nicher.

Bloggens succes bliver målt i Google analytics og de opnåede visninger i Google og Bings søgeresultater.

Der måles på bloggens succes over 6 måneder fra 1 november 2012.

I forsøget vil der blive udgivet forskellige typer materiale, med forskellig opsætning. Hensigten er bl.a. at måle på opsætningens påvirkning af succes samt at klarlægge om bloggens opsætning i sig selv påvirker muligheden for succes. Bloggen måles op mod gratis websites og deres samme muligheder som ytringsmedie for privatpersoner.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar